آموزش سریع و مقدماتی زیبراش – برگه 2 – Persianvray

آموزش سریع و مقدماتی زیبراش

۲۶ آبان ۱۳۹۲
۲ نظر
(1 votes, average: 4٫00 out of 5)

برای پاک کردن پیکسل های مرده از کلید Ctrl + N استفاده میکنیم که با این کار فقط پیکسل های زنده باقی میمونن.

  • برای دیدن عمق یا فاصله پیکسل ها از هم، میتونیم از Perspective ( دورنمای سه بعدی ) استفاده کنیم.

برای فعال کردن Perspective از کلید P استفاده میکنیم.

a_s_zbush5

وقتی که Perspective فعال نیست ( همون حالت پیشفرض )، پیکسل های دورتر، نسبت به فاصله اصلیشون نزدیک تر ( بزرگتر از اندازه واقعیشون ) و پیکسل های نزدیک تر، دورتر و کوچیکتر به نظر میان، ولی وقتی که فعال هست این فاصله ها و اندازه ها به صورت واقعی نمایش داده میشن.

وقتی که Perspective فعال نیست :

a_s_zbush6

وقتی که Perspective فعال هست :

a_s_zbush7

  • برای مشخص کردن عمق بین چند تا آبجکت میتونیم از گزینه Fog ( مه ) که در منوی Render قرار داره استفاده کنیم.

a_s_zbush8

با فعال کردن این گزینه، یه صفحه شبیه مه ظاهر میشه که باعث میشه پیکسل های دورتر کم کم محو بشن و در واقع دارن از ما دور میشن! ولی این دور شدن تغییری در اندازه پیکسل هایی که میبینم ایجاد نمیکنه !

به این تصاویر دقت کنید :

a_s_zbush9a_s_zbush10

میتونیم شدت و عمق این صفحه مه آلودمون رو هم کنترل کنیم.

برای این کار میتونیم از تنظیماتی که توی منوی مربوط به Fog داره استفاده کنیم.

 a_s_zbush11

و یا اینکه در حالت Move قرار بگیریم و روی یک فضای خالی از Canvas کلیک کنیم و بکشیم!

a_s_zbush12

nextPrevious

 

برگه‌ها : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

برچسب ها

دیدن مطالب مشابه زیر به شما پیشنهاد میشود

  • سلام
    واقعا دستتون درد نکنه شاید بیشتر از ۹۹٫۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹% زیبراش رو برای کسایی مثل من آموزش دادید.

    دمتون گرم

    • لطف داری عزیز 🙂

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

gs_graphic@yahoo.com

تلفن تماس

09369693707