آموزش سریع و مقدماتی زیبراش قسمت دوم – برگه 13 – Persianvray

آموزش سریع و مقدماتی زیبراش قسمت دوم

۲۷ آبان ۱۳۹۲
بدون نظر
(No Ratings Yet)

همچنین، ما میتونیم از یه تصویر به عنوان Base Color استفاده کنیم! برای این کار، فقط باید تصویر مورد نظرمون رو در منوی Texture وارد ( Import ) کنیم، و بعد از انتخاب تصویر مورد نظرمون، روی دکمه Polypaint From Texture در بخش Polypaint از منوی Tools کلیک کنیم.

 as_zbrush_b95

بعد از انتخاب Base Color ، حالا ما میتونیم Poygonهامون رو رنگ کنیم.

هنگام رنگ کردن ( Coloring )، اگر ما یک رنگ رو از منوی Color انتخاب کرده باشیم و شروع به رنگ کردن بکنیم، اگر در Sdiv پایین قرار داشته باشیم و رنگ گنیم، با بالابردن Sdiv کیفیت رنگ ما تغییری نمیکنه، چون فقط از یک رنگ استفاده کردیم و با بالا بردن تعداد Polygonها، این یک دونه رنگ همه اون Polygonهای تقسیم شده رو میپوشونه، ولی اگر ه جای اون یک دونه رنگ انتخابی، از یک تصویر به عنوان تکسچر استفاده کنیم، با بالا بردن Sdiv کیفیت تکسچر ما بالا نمیره.

هنگام Texturing ، ما میتونیم از Stroke و Alpha های مورد نظرمون هم استفاده کنیم.

به عنوان مثال، ما میتونیم برای ایجاد رنگ پایه، از Color Spray استفاده کنیم.

این Stroke ، الگوهای مختلفی از نقطه ها رو، در رنگ ها و سایزهای مختلف، در طول مسیر رسم، ایجاد میکنه.

 as_zbrush_b96

در صورتی که ما Poly Groups ایجاد کرده باشیم، کار ما هنگام رنگ کردن نواحی مختلف و مجزا ( در رنگ ) راحت تر و سریع تر انجام میشه. متوجه میشیم که این نواحی تداخل رنگ در نواحی مرزیشون ایجاد نکردن و میشه از این ویژگی در آبجکت هایی که به صورت Hard Edge هستن استفاده بیشتری برد.

ما میتونیم با انتخاب یک تکسچر و تبدیل اون تکسچر به آلفا، هم تکسچر و هم بجستگی های مربوط به تکسچر رو به آبجکتمون اعمال کنیم. ( کانال های Zadd و Rgb همزمان با هم فعال باشن )

برای تبدیل تکسچر به آلفا، بعد از انتخاب تکسچر مورد نظر، روی دکمه Make Alpha در منوی Texture کلیک میکنیم.

as_zbrush_b97

با استفاده از DragRect Stroke ، ما می تونیم که تکسچرمون رو به صورت مجزا و تکی ( بون تکرارهای پشت سر هم ) ، به همون شکل اصلیش، دقیقا رو مکان مورد نظرمون روی آبجکت قرار بدیم.

 as_zbrush_b98

برای مشاهده بهتر تکسچر اعمال شده روی آبجکت، چند روش وجود داره.

می تونیم از متریال Flat Color استفاده کنیم که در این متریال، سایه ها به طور کامل از بین میرن و نواحی تاریک به خوبی مشخص میشن. ( تنها چیزی که نشون داده میشه همون تکسچر هست! )

as_zbrush_b99

روش دیگه اینه که از منوی Render گزینه Flat رو انتخاب کنیم که شبیه به همون متریال Flat Color عمل میکنه.

( گزینه Fast هم میتونه انتخاب خوبی باشه، چون از شدت سایه ها کم میکنه، و تکسچر و شیدر به خوبی نمایش داده میشن. )

as_zbrush_b100

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

پایان بخش دوم

اثر آموزشی از : علی رضایی

Previous

برگه‌ها : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

برچسب ها

دیدن مطالب مشابه زیر به شما پیشنهاد میشود

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

gs_graphic@yahoo.com

تلفن تماس

1