پشتیبانی

پرشین وی ری | آموزش فارسی وی ری

آموزش مدلسازی پیچ گوشتی در ۳dsmax

بدنیستکمی خوبهخوبهبسیار خوبعالی (3 votes, average: 4.33 out of 5)


 آموزش مدلسازی پیچ گوشتی در ۳dsmax

 

در این آموزش من قصد دارم تا با استفاده از تکنیک loft ، یک پیچ گوشتی رو با تموم جزدیاتش مدلسازی کنم. خوب بیاید شروع کنیم…

 

۱- ابتدا می خوام دسته ی پیچ گوشتی رو درست کنم.به قسمت create>spline بروید و سپس سه تا ngon به همراه یک star بوجود آورید.(همانند شکل زیر ).

screwdriver-02

حتما دوست دارید بدونید واسه چی به جای circle از ngon استفاده کردم .جواب این سوال رو در مراحل بعدی آموزش خواهید فهمید.

۲- حالا نیاز به یک line داریم که نقش linepath را بازی کند.این line باید حدود ۸۰ باشد.ابتدا snap را فعال کنید و سپس مطمئن بشید که در تنظیمات grid points فعال است.در نمای front یک از قسمت create>spline ، یک line به اندازه ی ۸۰ بوجود اورید.من نمی دونم که شما از چی سیستم اندازه گیری (units) دارید استفاده می کنید.مهم  نسبت بین path و shape هست.

screwdriver-03

۳- handle path (line) را انتخاب کنید و سپس به create panel > compound object > loft بروید.

screwdriver-04

۴- در قسمت پارامترهای loft ، در creation method roll out ، بر روی دکمه ی get shape کلیک کنید و سپس ngon01 را از صحنه انتخاب کنید.همانطور که در شکل زیر می بینید ، مقطع line به شکل دایره می شود.

screwdriver-05

برگه‌ها: 1 2 3 4

::Reza::

::Reza::

مهارت در بخش مدلسازی و رندر Vray , 3Dmax ...


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>